Cevapla 10 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Akü almadan önce okuyunuz
  • Kullanıcı avatarı
    4G92P
    Demirbaş Protoncu
    Mesajlar: 3509
    Kayıt: 31 Mar 2011 23:26
    İsim Soyisim: Gökberk
    Yasınız: 24
    Arac: 416 Aeroback
    Meslek: Öğrenci
    kan grubu: AB Rh(+)
    Memleket: Adapazarı
    Konum: Sakarya

    Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen 4G92P » 13 Ara 2013 05:29

    Techturkey'den çok saygı duyduğum... Kendi yazılarından çok bilgi edindiğim..
    Yaşına da ayrı hürmet ettiğim büyüğüm Hakan (Godless Commie) abimizin bir yazısını paylaşıyorum.


    Akü dediğin kapalı kutu.
    Kavun değil ki koklayıp alasın.i..

    Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..

    Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi.
    Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR.
    Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
    Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

    Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.

    Şimdii..
    Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

    Cevap:
    Cehalet.

    60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa.
    72 Amperlik akü... anladınız siz artık.

    Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye.
    Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan?
    Hiç bir zaman.

    O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

    Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur.
    AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.

    CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
    Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
    Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.

    Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

    Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur.
    Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

    En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.

    Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.
    (Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)

    Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.

    Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
    Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.

    Diyeceğim şu:
    Bilinçli tüketici olun.
    Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
    Akünün CCA değerine mutlaka bakın.


    Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.


    Mesela kendi aracımda Siyah seri Varta marka akü kullanıyorum.
    70 Amper ama CCA değeri 640 Amper.
    Aynı akünün blue ve silver denilen iki farklı çeşitleri de var. Yine 70 Amperlik ama CCA değerleri daha yüksek.
    En kalitelisi Silver>Blue>Black diye sıralanıyor yani.
    "1 saat yürüsem 5 km. bu sırada 2 sigara içsem 75 kuruş. 75 bölü 5 desek kilometrede 15 kuruş yakıyorum '' :D
  • Kullanıcı avatarı
    ibr_415
    Meraklı
    Mesajlar: 169
    Kayıt: 25 Ara 2012 19:45
    İsim Soyisim: İbrahim Karaboğa
    Yasınız: 33
    Arac: Proton Persona 415 GLSi
    Meslek: Grafiker
    Memleket: İstanbul

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen ibr_415 » 13 Ara 2013 10:27

    Güzel bir paylaşım olmuş.
    Bilmediğim birşeyi daha öğrenmiş oldum.

    Çok teşekkür ederim.
    Doğduğun zamanı hatırlar mısın? Sen ağlarken herkes sevinçle gülüyordu. Öyle bir ömür geçir ki, herkes ağlasın sen öldüğünde. Ama sen gül.
  • Kullanıcı avatarı
    ETopcuoglu
    Meraklı
    Mesajlar: 143
    Kayıt: 01 Kas 2013 17:59
    İsim Soyisim: Emrah Topçuoğlu
    Yasınız: 28
    Arac: Hyundai Accent 1.5 GLS
    Meslek: Serbest Meslek Erbâbı
    kan grubu: A RH +
    Memleket: İZMİR
    Konum: İzmir

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen ETopcuoglu » 13 Ara 2013 10:37

    Güzel paylaşım hem size hemde yazının sahibine teşekkür ederim.
    Sen raksına dalarken için titrer derinden
    Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
    Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
    Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
  • Kullanıcı avatarı
    Gültekin
    Kıdemli Protoncu
    Mesajlar: 766
    Kayıt: 08 Ağu 2012 23:20
    İsim Soyisim: Gültekin Gurzan
    Yasınız: 40
    Arac: 415 Otomatik
    Meslek: Serbest
    kan grubu: B Rh+
    Memleket: İstanbul

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen Gültekin » 13 Ara 2013 12:45

    Guzel bilgi. Tesekurler.
    Şarja "Şarz" diyenleri de, fotografa "resim" diyenleri de kiniyoruz.
    "Bir gül" dedi bülbül güle, gül gülmedi gitti,
    Gül bülbüle, bülbül güle yâr olmadı gitti…

  • Kullanıcı avatarı
    besegitmeni
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 75
    Kayıt: 23 Kas 2013 21:48
    İsim Soyisim: alper aygün
    Yasınız: 40
    Arac: proton glsi 1.5
    Meslek: egitim
    kan grubu: 0rh+
    Memleket: tokat

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen besegitmeni » 13 Ara 2013 17:38

    güzel paylaşım hoş akıcı yazı teşekkürler
  • gockhanpasa
    Mesajlar: 16
    Kayıt: 13 Eki 2011 23:44
    İsim Soyisim: gökhan özoğul
    Arac: nissan primera 2001 model inci siyah
    Meslek: emlak ve gayrimenkul değerlendirme
    kan grubu: 0 rh +
    Memleket: istanbul

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen gockhanpasa » 30 Ara 2015 03:03

    Keske 1 ay önce görseydim. Akü aldim
  • Kullanıcı avatarı
    semavi
    Meraklı
    Mesajlar: 110
    Kayıt: 02 Ağu 2015 02:39
    İsim Soyisim: Semavi toros
    Yasınız: 35
    Arac: Proton Savvy
    Meslek: Öğretim görevlisi
    Memleket: İstanbul

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen semavi » 30 Ara 2015 03:45

    Hakan abi işin erbabidir. Dediğine uyulmalı
  • cumrali
    Mesajlar: 43
    Kayıt: 10 May 2015 19:34
    İsim Soyisim: ramazan yıldırım
    Yasınız: 36
    Arac: proton 415 glsi
    Meslek: veteriner
    Memleket: konya

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen cumrali » 30 Ara 2015 08:15

    Maşallah abimizin üslubu çok akıcı ve bilgilendirici, kendisine teşekkür ediyorum. Bizimle paylaştığınız için teşekkür sizlere de teşekkür ederim. Çok faydalı oldu benim için.
  • Kullanıcı avatarı
    semavi
    Meraklı
    Mesajlar: 110
    Kayıt: 02 Ağu 2015 02:39
    İsim Soyisim: Semavi toros
    Yasınız: 35
    Arac: Proton Savvy
    Meslek: Öğretim görevlisi
    Memleket: İstanbul

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen semavi » 30 Ara 2015 11:47

    Arada görüştüğümüz ve muhabbetinden keyif aldığım bir abimiz...

    Hızlı zamanlarımızda arabası ile denemişliğimizde var... Hatta elinin değidiği bir mazda3 turbo projesi vardı yakın bir arkadaşımın. Sonra o arabayı ben almıştım. Emin olun fabrkasyon turbolu araçlardan daha sorunsuz bindik o arabaya...
  • Kullanıcı avatarı
    prademisyen
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 59
    Kayıt: 31 Mar 2012 20:32
    İsim Soyisim: serdar akgün
    Yasınız: 37
    Arac: proton gen 2 facelift mediumline
    Meslek: uzman
    Memleket: malatya

    Re: Akü almadan önce okuyunuz

    gönderen prademisyen » 04 Oca 2016 17:50

    Etkileyici olmuş. Teşekkürler.
    Proton'la iyi hisset. Feel good with Proton.
Cevapla 10 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir