Cevapla 1 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Proton Savvy Yakıt Performans ve Uzun Yol Tecrübesi
  • Kullanıcı avatarı
    semavi
    Meraklı
    Mesajlar: 110
    Kayıt: 02 Ağu 2015 02:39
    İsim Soyisim: Semavi toros
    Yasınız: 35
    Arac: Proton Savvy
    Meslek: Öğretim görevlisi
    Memleket: İstanbul

    Proton Savvy Yakıt Performans ve Uzun Yol Tecrübesi

    gönderen semavi » 24 Oca 2017 11:51

    Maksat Bilgi paylaşımı olsun. Belkide bu aracım ile ilgili son paylaşımım olabilir, kısa bir süre sonra kardeşime vereceğim aracımı... Detaylıca yazıyorum... Bu aracı alacaklara ışık tutması açısından....

    2 Yetişkin+2 çocuk (koltuksuz çıkmıyoruz!) full bagaj....

    165-60-14 yerine 165-65-14, yani bir boy büyük KIŞ lastikleri.... Hava sıcaklığı genel itibariyle 0 derece altındaydı (gece 4:30da çıktık, akşam dönüş ise Saat 17den sonraydı) Yağış yok, kuru soğuk...


    İstanbul Ankara- Ankara İstanbul yaptık... Aynı gün içerisinde tam olarak 1000km yol yaptım....

    Giderken 90-110 arası gitmeye çalıştım. 90a pek düşmedim... 1 defa LPG dolum esnasında mola verdik... 300km gitti tam olarak aracım. Toplam alınan LPG 24.7 litre oldu... Yani 100km de 8,3 litre civarı bir LPG tüketimim oldu....

    Dönüşte (bu kısımları yazmayı çok sevmiyorum aslında) maalesef hızlı gelmek zorunda kaldım... Sonradan takmış olduğum yol bilgisayarımda ortalama hızım "125km" idi... Bu hızı yakalamak için maalesef 130-150 ile gelmeniz gerekiyor... Bir yerde beni kızdıran bir hondacıyı bahane ederek 180 gördüm... Kesiciye girmemişti, eğer bir hız sınırlandırıcı yok ise 185-190 arasını görebilir kadranda.... Sonra hemen intihar modundan çıkıp, kontrollü baba moduna girerek hızımı azalttım...

    Savvy kilosu nedeniyle standart 1.6 arabalar gibi giden bir araç... 140 ve üzeri bir hıza otobüs ve kamyon solluyorsanız arabanın hava akımından etkilendiğini bilmenizde fayda var. Ben aracıma aşırı hassas birisiyim. Kaldı ki eski arabalarıma göre Proton zaten oyuncak gibi geliyor bana... 180de bile direksiyonu titremeyen bir araç düşünün. Kusursuz ön takımla bile kamyon ve otobüsleri yuksek hızda sollarken araç hafif oynama yapabiliyor...O hızlarda standar C segmenti araçlarda ok gibi gitmez kolay kolay zaten....

    Dönüşte taibiki biraz daha fazla yaktı, ama öyle abartı değil... 100km Ortalamam 8,76 litre oldu Bin kilometrelik bu gezi için (ankara şehir içide dahil, toplam menzil) Savvy gerçekten kokluyor... Kuruş hesabı yapmadım... 2,59a da LPG aldık, 3,10a da :D

    90a kadar kabul edilebilir bir kabin gürültüsü olsa da, şehir içi için tasarlanan bu araç 5. viteste 3bin devirde 90-95 km arası yapabiliyor... Bu durum hızının arttıkça size motor gürültüsü olarak geri dönüyor... yalıtım eksikliği ve diğer sesleri de eklediğinizde müziği de açmanız gerekiyor bastırmak için....

    Sonuç mu?

    Harika bir uzun yol arabası oluyor... Hiç uykum gelmedi :D Kendimi 4 saat yarışmış gibi hissediyorum... Samimi olarak söylüyorum, ciddi keyif aldım...

    4 metrenin altında bir araç kullanmak ayrı bir keyif gerçekten... Mini, bettle gibi kült arabaları kullananları daha iyi anlıyorum şimdi.... Mekanik, hissederek... acayip bir tecrübe :) Sonuç olarak kendimde şunu gördüm.... D segmenti arabaları seviyorum... Yani 5 metreye yaklaşan boydaki araçları... C segmenti araçlar standart hissi veriyor.... 4 metre altında ki araçlar ise değişik bir keyif 1.90lık birisi olsam dahi :) Genellikle 200hp üzeri araçlara alışkın birisi olarak, bunu samimi olarak söylüyorum... Mesela Chevrolet Lacetti vardı bundan önce... Çok memnundum o araçtan, idarelik almıştım ama keyif vermedi hiç... Bu oyuncak gibi bir şey...
Cevapla 1 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir