Cevapla 27 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama
  • umera
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 634
    Kayıt: 31 Mar 2011 19:26

    4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen umera » 01 Nis 2011 09:46

    Cam Pronun Krank neden mevta olur? Başlık bu arkadaşlar.
    Alıntı:
    Resim
    Yatak içerisinde yağ deliği olmadığından yatak ısınacak ve erken yıpranacaktır.
    Resim
    Yağlanmadığı için yüzeyi bozulmuş Campro yatağı.Sürtünmenin artması kaçınılmaz.
    Resim

    Resim
    4G92 Rod komple.
    Resim
    Resim
    Saplama vidalarının kalınlığı ve doğal olarak sağlamlığını karşılaştırıyoruz.Campronun ince,zayıf olduğı aşikar.
    Resim
    Birleşme yüzeyleri. Sizce hangisi tada simetrik öpüşüyor?Mavi boyalı Campro.Elemanın söylediği "açıkcası Campronun yüzey hiç düzgün değil"
    Resim
    Campro yatak birleşim noktası çok asimetrik.
    Resim
    4G92 Piston yapısı.Yağlama deliklerine dikkat!


    Resim
    Campro piston yapısı. Yağlama delikleri çok talihsiz bir noktada:)

    Malezyada kendi aracını benim gibi tamir eden bir kişinin gittiği tamircide gördüğü motorla kendi motorunu kıyaslamasının sonucudur bu görüntüler.
    Benım açımdan anlamı ise şu:
    2008 itibari ile neden Mitsuya döndüklerini daha iyi anlıyorum
    Ve aracıma olan güvenimi tazeliyorum. asdfg
  • Kullanıcı avatarı
    Admin
    Admin
    Admin
    Mesajlar: 2103
    Kayıt: 31 Mar 2011 18:02
    İsim Soyisim: Aynadim
    Yasınız: 30
    Arac: 98 Wira Saloon
    Meslek: Muallim
    kan grubu: B Rh +
    Memleket: .
    İletişim:

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen Admin » 01 Nis 2011 10:45

    çok süper bir paylaşım.4g92p diyorum.başkada bişey demiyorum
  • Kullanıcı avatarı
    Ediz
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 1245
    Kayıt: 31 Mar 2011 18:10
    İsim Soyisim: Ediz
    Yasınız: 37
    Arac: Hyundai Tucson 2.0 Crdi
    Hyundai Starex TCI
    Meslek: Elektronik
    Memleket: İstanbul
    Konum: İstanbul
    İletişim:

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen Ediz » 01 Nis 2011 13:25

    Paylaşım harika teşekkürler, bu arada Campronun metal alaşımıda iyi değildir doğal olarak.
  • Kullanıcı avatarı
    4G92P
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 3515
    Kayıt: 31 Mar 2011 23:26
    İsim Soyisim: Gökberk
    Yasınız: 24
    Arac: 416 Aeroback
    Meslek: Öğrenci
    kan grubu: AB Rh(+)
    Memleket: Adapazarı
    Konum: Sakarya

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen 4G92P » 01 Nis 2011 17:39

    Bahattin abi eline sağlık :)
    Eski forumda paylaşmayı düşünüyordum bende... Aynı kişinin blogundan...
    "1 saat yürüsem 5 km. bu sırada 2 sigara içsem 75 kuruş. 75 bölü 5 desek kilometrede 15 kuruş yakıyorum '' :D
  • Kullanıcı avatarı
    aj156
    Meraklı
    Mesajlar: 127
    Kayıt: 07 Tem 2011 01:26
    İsim Soyisim: sarıcaoğlu
    Arac: gen 2
    Meslek: öğrt
    kan grubu: o-
    Memleket: samsun

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen aj156 » 30 Tem 2011 15:59

    paylaştıklarınıza katılamıyacam çünkü: :e45trf:

    Proton ve Lotus' un ortaklaşa geliştirdiği CAMPRO motor ilk kez GEN 2 modelinde kullanılmıştı. Kendi sınıfında en yüksek gücü ve torku üreten bir motor olan CAMPRO motor uzun kullanım ömrü ve düşük maliyet ilkeleri göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır. 250,000 km aralıkla ile veya her 10 yılda bir motor rektifiyesi tavsiye edilmektedir. Motorun periyodik bakım aralıkları 10,000 km' de bir olacak şekildedir ve 120,000 km' de bir aracın triger setinin değişmesi ön görülmektedir. Ayrıca düşük motor vuruntusuyla uluslar arası egzoz emisyon standartlarına uygunluk göstermektedir.

    CAMPRO motor 1,2 milyon km yani yaklaşık dünya etrafında 25 tur olacak şekilde 27,000 saat harcanarak test edilmiştir.

    kaynak: http://www.ankaraproton.com/model_neo.html
    Your friends are close, but your enemy is closer.
    Arkadaşın yakın ama düşmanın daha yakındır. .
  • Kullanıcı avatarı
    alper
    Katılımcı
    Mesajlar: 465
    Kayıt: 11 May 2011 00:44
    İsim Soyisim: İSMAİL
    Arac: PROTON GEN 2
    Meslek: SAĞLIK PERSONELİ
    kan grubu: ORH+

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen alper » 30 Tem 2011 16:14

    aj156 yazdı:paylaştıklarınıza katılamıyacam çünkü: :e45trf:

    Proton ve Lotus' un ortaklaşa geliştirdiği CAMPRO motor ilk kez GEN 2 modelinde kullanılmıştı. Kendi sınıfında en yüksek gücü ve torku üreten bir motor olan CAMPRO motor uzun kullanım ömrü ve düşük maliyet ilkeleri göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır. 250,000 km aralıkla ile veya her 10 yılda bir motor rektifiyesi tavsiye edilmektedir. Motorun periyodik bakım aralıkları 10,000 km' de bir olacak şekildedir ve 120,000 km' de bir aracın triger setinin değişmesi ön görülmektedir. Ayrıca düşük motor vuruntusuyla uluslar arası egzoz emisyon standartlarına uygunluk göstermektedir.

    CAMPRO motor 1,2 milyon km yani yaklaşık dünya etrafında 25 tur olacak şekilde 27,000 saat harcanarak test edilmiştir.

    kaynak: http://www.ankaraproton.com/model_neo.html

    Bencede kardeşi kardeşe kırdırmanın gereği yok.. eğer proton firması mitsubishiden elde ettiği deneyim ve lotus mühendislerinin desteğiyle bir motor ortaya çıkarmışsa yukarda arkadaşların bahsedildiği kadar kötü ve uyduruk olmamalı bencede gtgt campro motor 4G92 kadar kendini ıspatlama fırsatı bulamasada internette turbolanmış çok yüksek güçler elde edilmiş birçok gen2 görüyoruz.. bu henüz gençliğinin baharında olan campro motora fırsat tanınmalı,kendini ispat etmesine izin verilmelidir.. onca km yaptım gen2mle kalkışlarda çok arabayı katladım.. hakkını yedirmem icabında :111:
  • Kullanıcı avatarı
    Ediz
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 1245
    Kayıt: 31 Mar 2011 18:10
    İsim Soyisim: Ediz
    Yasınız: 37
    Arac: Hyundai Tucson 2.0 Crdi
    Hyundai Starex TCI
    Meslek: Elektronik
    Memleket: İstanbul
    Konum: İstanbul
    İletişim:

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen Ediz » 30 Tem 2011 19:00

    Bazı şeylerin 3-4 senede gelişmesi güç oluyor, Campro'yu kötülemekten çok bazı şeylerin her şartta iyi olmayacağının göstergesidir bu. Geçen sene Toyota basit birşeyden dolayı milyorlarca kullanıcısından özür diledi. Ford yaptığı dizel otomatik araçların verdiği sorunlardan dolayı garanti bittiği halde ömür boyu garanti verdi. Campro veya diğer birçok motorda bunun gibi durumlar çıkması doğal. Sanıyorum devamı bu şekilde değil düzeltilmiş veya önlem alınmış bir şekilde devam etmiştir. Bu arada Proton Campro motor'ları yeni nesil araçlarda kullanmayacağınıda belirtmişti yanlışım yoksa.
  • Kullanıcı avatarı
    kirka43
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 1031
    Kayıt: 01 Nis 2011 01:31
    İsim Soyisim: murat
    Yasınız: 37
    Arac: 416 sd mt
    Meslek: amele
    kan grubu: b rh(+)
    Memleket: eskişehir
    Konum: eskişehir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen kirka43 » 31 Tem 2011 01:33

    geçiş dönemleri daima sancılı olmuştur...
    Resim
  • Kullanıcı avatarı
    alper
    Katılımcı
    Mesajlar: 465
    Kayıt: 11 May 2011 00:44
    İsim Soyisim: İSMAİL
    Arac: PROTON GEN 2
    Meslek: SAĞLIK PERSONELİ
    kan grubu: ORH+

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen alper » 31 Tem 2011 02:17

    bu geçiş dönemi bize patlamasında şpşp .. zamanında bi dünya para verip,kredi çekip :wew: sıfır aldık gen2'yi.. şimdi (adamların acemiliğine gelmiş,pardon)la geçiştirilmeyecek mevzu bu :ezxcvbbnr:
  • umera
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 634
    Kayıt: 31 Mar 2011 19:26

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen umera » 13 Ağu 2011 19:08

    Paylaşım alıntı hemde bu markanın vatanından.
    Campro bence bir hayal kırıklığı yaşattı Protona.
    2008 sonrası Mitsuya dönüşün bence başka hiçbir anlamı yok.
    Biz kötülemek amacında değiliz. Sadece faydalı olacağını düşündüğümden paylaştım.
    Bu arada wajaya binmeyi çok arzu ediyordum fakat Mitsu motorlu Tr'de az sayıda olduğundan o sevdadan vazgeçtim.
  • Kullanıcı avatarı
    hakan
    Tecrübeli
    Mesajlar: 647
    Kayıt: 16 May 2011 14:50
    İsim Soyisim: hakan şen
    Yasınız: 29
    Arac: gen 2 medium line
    Meslek: eğitim koçu
    Memleket: kastamonu

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen hakan » 13 Ağu 2011 23:47

    arabam yolda giderken hiç de kötü değil uzun süreli ne olur bilmem.
    birde 2008 sonrası mitsu ya döndü diyorsunuz ama benm araç 2009 cam pro motor.
  • umera
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 634
    Kayıt: 31 Mar 2011 19:26

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen umera » 13 Ağu 2011 23:51

    Arkadaşlar burada araba kötülemiyoruz biz.
    Zaten bahsedilen mevzular uzun vadeli mevzular.
    Eleman 100000k'da sokulmuş campro resımlerını koymuş.
  • Kullanıcı avatarı
    hakan
    Tecrübeli
    Mesajlar: 647
    Kayıt: 16 May 2011 14:50
    İsim Soyisim: hakan şen
    Yasınız: 29
    Arac: gen 2 medium line
    Meslek: eğitim koçu
    Memleket: kastamonu

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen hakan » 13 Ağu 2011 23:56

    yok kötüleme değil zaten anlamam bu kadar derin mevzuulardan fakat beni performansı tatmin ediyor. :D
    işçiliği o kdar kötü olsaydı bu performansı vermezdi diye düşünüyorum.
  • Kullanıcı avatarı
    Ediz
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 1245
    Kayıt: 31 Mar 2011 18:10
    İsim Soyisim: Ediz
    Yasınız: 37
    Arac: Hyundai Tucson 2.0 Crdi
    Hyundai Starex TCI
    Meslek: Elektronik
    Memleket: İstanbul
    Konum: İstanbul
    İletişim:

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen Ediz » 14 Ağu 2011 01:47

    Daha kötü araçlar var Campro motordan. Bana şuan güven veriyor Gen2, nette Motor ile ilgili çok olmamasına rağmen bir sıkıntı duymadım, enteresan olan otomatik şanzıman ilede bir sıkıntı duymadım. Sıkıntısı olan 2 foruma da kesin düşerdi diye düşünüyorum. Bu arada 2008'den sonraki Gen2'lerde Mitsu motor mu var?
  • umera
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 634
    Kayıt: 31 Mar 2011 19:26

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen umera » 14 Ağu 2011 02:05

    Motor konusunda net bilgim yok.
    Şu motor var diyemeyeceğim. Fakat 2008 den sonra teknoloji paylaşımıza devam etme kararı aldılar.
    2010da köpek balığının basic modelini malezyada piyasaya sürdüler.
    Herşey aynı motor cvt şanzıman vs.
    Değişik olan sadece tamponlar ve bir kaç donanımı kırpmışlar.
    şimdi wiki'ye baktım motorla ilgili bir değişiklik işlenmemiş.
  • Kullanıcı avatarı
    bizim memleket
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 60
    Kayıt: 29 Haz 2011 16:29
    İsim Soyisim: ismail
    Yasınız: 39
    Arac: proton 416 glxi
    Meslek: memur
    kan grubu: A Rh+
    Memleket: Balıkesir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen bizim memleket » 15 Ağu 2011 14:49

    gerçekten ilginç..yeni nesil olarak tasarlanan bir motorda eski motora göre hatalı noktalar bulunması..neyi nasıl düşünerek bu motoru geliştirdiler bilinmez ama inşallah sorun oluşturmaz... jhyhjy
    Herşey akar su, tarih, insan ve fikir.Oluklar çift çift birinden nur akar birinden kir..(N.Fazıl)
  • Kullanıcı avatarı
    kadirkayik
    Meraklı
    Mesajlar: 165
    Kayıt: 07 Nis 2011 21:56
    İsim Soyisim: proton iyi araba baba
    Arac: 416 glxi
    Meslek: köstebek ve türevleri
    kan grubu: o rh+

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen kadirkayik » 15 Ağu 2011 19:30

    durun durun kafam karıştı şimdi campro iyi mi değil mi?
    japon teknolojisi malezya stili.....
  • umera
    Moderatör
    Moderatör
    Mesajlar: 634
    Kayıt: 31 Mar 2011 19:26

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen umera » 16 Ağu 2011 01:03

    Biz fikir sahibi olacak kadar bilgiye sahip değiliz.
    Sizin gördükleriniz kadarını biliyoruz.
    Resimler Malezyalı bir kullanıcıya ait ve tabiki yorumlarda..
  • sait
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 95
    Kayıt: 30 Kas 2011 02:28
    İsim Soyisim: sait
    Arac: 4.15 glsi
    Meslek: öğretmen
    kan grubu: arh+
    Memleket: izmir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen sait » 24 Oca 2013 17:52

    Alıcaksın Protonunu Arkana Bakmıycaksın.......;)
  • karaduman205
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 67
    Kayıt: 06 Şub 2013 23:13
    İsim Soyisim: tevfik kara
    Yasınız: 33
    Arac: proton 1.8 otomatik
    Meslek: serbest
    kan grubu: b rh+
    Memleket: istanbul

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen karaduman205 » 20 Ağu 2013 20:22

    Campro kötü diyebilmek için aaa kol yatağında yağ deliği yok piston yağ delikleri uygun yerde değil diyebilecek teknik ve mühendislik bilgisine sahip olmak gerekir......o motor 100000 km de o hale gelmez uygun şekilde kullanılmamıştır .... Kalitesiz bir yağlama yağı ile 5000 rpm üstü devirle 10bin km dolaş mitsuda bu hale gelir...ama şu da bir gerçek mitsubishi motorları ömür ve dayanıklılıkları ile ünlüdür kalite ve teknolojisini yakakamak çok zordur..özellikle proton gibi yeni sayılabilecek bir marka için...
    Wirac
  • Kullanıcı avatarı
    ETopcuoglu
    Meraklı
    Mesajlar: 143
    Kayıt: 01 Kas 2013 17:59
    İsim Soyisim: Emrah Topçuoğlu
    Yasınız: 28
    Arac: Hyundai Accent 1.5 GLS
    Meslek: Serbest Meslek Erbâbı
    kan grubu: A RH +
    Memleket: İZMİR
    Konum: İzmir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen ETopcuoglu » 06 Ara 2013 11:33

    2008 'den sonra bütün Protonlar mitsubishi motor mu yani şimdi mesela 2010-2011-2012-2013 GEN2 ve PERSONA ??? bunu anlamanın bir yolu var mı ? bi yerlerinde yazıyor mu aracın bakınca görülebilecek ?
    Sen raksına dalarken için titrer derinden
    Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
    Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
    Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
  • Kullanıcı avatarı
    karaşahin616
    Katılımcı
    Mesajlar: 335
    Kayıt: 13 Mar 2012 17:15
    İsim Soyisim: kadir şahin
    Yasınız: 26
    Arac: proton 416 glxi
    Meslek: memur
    Memleket: sivas
    Konum: istanbul

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen karaşahin616 » 06 Ara 2013 16:20

    gen2ler 2006dan beri motor değiştirmedi diye biliyorum campro motoru kullanılmaya devam edildi hem sedan modelinde hem de gen2 hb de .. yalnız wajalar ilk geldiği 2006 yılında ve sonraki yıl olan 2007 de mitsubishi motoru ile geldiler sonra 2008 de gelen wajalar gen2 de kullanılan camPro motoru ile geldiler 2009da da aynı şekilde geldi ve 2009 wajanın son yılıydı zaten sonrası yok
    Kırmızıda bekleyen iki araç sahibinin muhabbet ettiği hakkında konuştuğu araçtır, Proton///////Proton 218 Glxi
  • Kullanıcı avatarı
    ETopcuoglu
    Meraklı
    Mesajlar: 143
    Kayıt: 01 Kas 2013 17:59
    İsim Soyisim: Emrah Topçuoğlu
    Yasınız: 28
    Arac: Hyundai Accent 1.5 GLS
    Meslek: Serbest Meslek Erbâbı
    kan grubu: A RH +
    Memleket: İZMİR
    Konum: İzmir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen ETopcuoglu » 06 Ara 2013 19:10

    şimdi 2008 veya 09,10,11,12,13 GEn2 veya Persona alsak Campro motor olacak yani, asıl merak ettiğim bu bir kronik sorunmuydu, proton bunu kabul edip bir iyileştirme yaptımı ? campro ile devam etmiş olsada yağ deliklerini krank koluna koydumu ? yada bu bir sorun değil de bir kullanıcı hatasımıydı ?
    Sen raksına dalarken için titrer derinden
    Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
    Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
    Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
  • Kullanıcı avatarı
    karaşahin616
    Katılımcı
    Mesajlar: 335
    Kayıt: 13 Mar 2012 17:15
    İsim Soyisim: kadir şahin
    Yasınız: 26
    Arac: proton 416 glxi
    Meslek: memur
    Memleket: sivas
    Konum: istanbul

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen karaşahin616 » 07 Ara 2013 00:29

    malesef o kadar ayrıntılı bilgiye sahip değilim hocam
    Kırmızıda bekleyen iki araç sahibinin muhabbet ettiği hakkında konuştuğu araçtır, Proton///////Proton 218 Glxi
  • Kullanıcı avatarı
    ETopcuoglu
    Meraklı
    Mesajlar: 143
    Kayıt: 01 Kas 2013 17:59
    İsim Soyisim: Emrah Topçuoğlu
    Yasınız: 28
    Arac: Hyundai Accent 1.5 GLS
    Meslek: Serbest Meslek Erbâbı
    kan grubu: A RH +
    Memleket: İZMİR
    Konum: İzmir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen ETopcuoglu » 03 Nis 2014 14:18

    Videoda tak tak tak diye çalışan bir motor var CAMPRO motor.
    http://www.youtube.com/watch?v=0_S5AgNnrXs

    bu da tamir edilmiş hali.

    http://www.youtube.com/watch?v=FP3R2RseIqE


    ama ben sorunun nereden kaynaklandığını anlayamadım. birşeyler yazmışlar ama çözemedim.
    Sen raksına dalarken için titrer derinden
    Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
    Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
    Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
  • Kullanıcı avatarı
    ETopcuoglu
    Meraklı
    Mesajlar: 143
    Kayıt: 01 Kas 2013 17:59
    İsim Soyisim: Emrah Topçuoğlu
    Yasınız: 28
    Arac: Hyundai Accent 1.5 GLS
    Meslek: Serbest Meslek Erbâbı
    kan grubu: A RH +
    Memleket: İZMİR
    Konum: İzmir

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen ETopcuoglu » 04 Nis 2014 17:45

    Güncel
    Sen raksına dalarken için titrer derinden
    Çiçekli bir sahnede bir beyaz kelebeğin;
    Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden
    Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.
  • Kullanıcı avatarı
    dyt.syt.yvz
    Mesajlar: 16
    Kayıt: 27 Kas 2016 15:07
    İsim Soyisim: Seyit Yavuz
    Yasınız: 24
    Arac: Gen 2 Persona
    Meslek: Diyetisyen
    Memleket: Kayseri
    Konum: Doğubayazıt

    Re: 4G92 ve Campro 1.6 kıyaslama

    gönderen dyt.syt.yvz » 09 Oca 2018 11:53

    ETopcuoglu yazdı:Videoda tak tak tak diye çalışan bir motor var CAMPRO motor.
    http://www.youtube.com/watch?v=0_S5AgNnrXs

    bu da tamir edilmiş hali.

    http://www.youtube.com/watch?v=FP3R2RseIqE


    ama ben sorunun nereden kaynaklandığını anlayamadım. birşeyler yazmışlar ama çözemedim.



    Emme manifoldundan kaynaklanıyor hocam. İAFM diye geliştirdikleri manifold plastik olmasından dolayı çabuk arıza veriyor diye tahmin ediyorum. Eski metal manifoltlarda sorun yaşayan duymadım.
Cevapla 27 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir