Cevapla 6 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler
  • mbd
    Mesajlar: 3
    Kayıt: 13 Mar 2017 20:34
    İsim Soyisim: Mustafa Dilmen
    Arac: 420td
    Meslek: Mekatronik
    Memleket: izmit

    Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen mbd » 13 Mar 2017 20:43

    Merhabalar, 420dizel aracımda hararet yaptıktan sonra silindir kapak contası değişimi yapıldı. Şuan radyatörde su eksiltme gibi bir durum yok, yedek su deposuda hararet yapmadan önceki gibi çeyrek kadar dolu, orada da artış yada eskilme olmuyor. Gösterge problemi bizim araçlarda kronik olduğunu biliyorum fakat orta çizginin altında gösterirken zaman zaman birden bire yükseliyor konsolu tokatladığımda bazen tekrar ortaya düşüyor bazende orada kalıyor bende aracı sağa çekip bekleyip hararetin geçmesini bekliyorum. En son 700 km kadar yol yaptım bunun ilk 300ünde sürekli belirli aralıklar ile durup beklemek zorunda kaldım. Sonraki 400km hararette yükselme olmadı kafasına göre takılıyor gibi birşey fanmı yeitşrimiyor devirdaimmi sıkıntı nedir acaba ?Fanda sıkıntı yok 90derecede açıyor ama bu hararet yükselmesi başka neden olabilir anlayamadım. Uzun yolda dahi bu sorun oluyor şehir içinde sadece yapsa motor büyük diye oluyor diyeceğim ama uzun yolda giderkende aynı sorun oluyor.

    Bu silindir kapak contası değişim işleminden sonra birde konsoldan gelen şırıl şırıl bir dere kenarı sesi varki evlere şenlik. Bunun sebebi kalorifer peteği diyende var başka şey olabilir diyende. Ben termostat dirseğinin üstündeki civatadan suyun içindeki havayı alayım dedim çokta öyle hava falan çıkmadı bi kaç saniye sonra antfriz gelince geri sıktım civatayı fakat su sesi ve hararet olayı hala devam ediyor.

    Deneyimleri olanlardan yardımlarını bekliyorum. Teşekkürler.
  • Kullanıcı avatarı
    thefizikci
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 97
    Kayıt: 30 Tem 2016 14:33
    İsim Soyisim: ömer üstün
    Arac: Gen-2
    Meslek: Yazılımcı
    Memleket: Niğde

    Re: Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen thefizikci » 14 Mar 2017 17:42

    Araç hararet seviyesinde (20-25 km yol yaptıktan sonra) iken motordan radyatöre gelen sıcak su hortumunu eliniz ile kontrol edin eğer aşırı derecede sert ise soğutma sisteminde yüksek basınç var demektir. Bu da radyatör kapağınız açılmadığı için oluyordur, kapağı değiştirin. Bi de motor soğuk iken radyatör kapağını açıp marşa basın eğer radyatörden su atıyorsa silindir kapak contanızda kaçak vardır, bu da aşırı basınca sebep olabilir.

    Bahsettiğiniz şırıltı sesi sistemde hava olduğu için oluyordur. Hava tahliye pini olmayan ya da varsa da pastan işlevini yitirmiş ise termostat açılmadan önce olur. Alttaki resimde bahsettiğim pini görebilirsiniz.

    Resim

    Son olarak, havasını alırken termostatın açık olduğundan emin olun.
    Nam-ı diğer @fizikCi
    Yeni üyelik, öncekinin şifresini kurtaramadım :(
  • mbd
    Mesajlar: 3
    Kayıt: 13 Mar 2017 20:34
    İsim Soyisim: Mustafa Dilmen
    Arac: 420td
    Meslek: Mekatronik
    Memleket: izmit

    Re: Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen mbd » 15 Mar 2017 20:26

    Merhaba thefizikci ilgilendiğin için teşekkür ederim, bahsettiğiniz testleri yaptım radyatör kapağını açınca herhangi bir sicratma falan olmuyor, termostat yeni değişti hararetten once h100 termostati takiliydi, kapak contasi değişince usta bu termostat bu yuvaya küçük demisti hakikatende termostat yuvasinin icinde geziyordu termostat dis capi daha buyuk olmasi lazim demisti suan modeli hatirlamiyorum ama o araliga cuk oturan bir nissan pikap termostati takıldı derecesi yine ayni 82, hava alma islemini ben dediğim gibi denedim ama hala sirilti sesi devam etmekte, hortum çok sertlesiyor radyator kapagini motor sicakken kontrollü olarak aciyorum tis tis hava çıkıyor boru inanilmaz rahatliyor kapagi takinca tekrar şişiyor kapakda degisti oda yine herhangi bir arabanin kapagi yalniz japonlar bundan deyip vermişlerdi. Ayni mesafeleri günlük gidip geliyorum hararet orta cizginin uzerine bazen çıkıyor fan acip dusuyor bazense o yukselme hic olmuyor
  • Kullanıcı avatarı
    thefizikci
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 97
    Kayıt: 30 Tem 2016 14:33
    İsim Soyisim: ömer üstün
    Arac: Gen-2
    Meslek: Yazılımcı
    Memleket: Niğde

    Re: Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen thefizikci » 16 Mar 2017 18:34

    Kapağın görevi içeriyi belli bir basınçta tutarak kaynama noktasını yükseltmektir. Kapağın üzerinde bu basınç değeri yazar(piyasada 1.1 veya 0.9 barlık kapaklar mevcut). Bu değerin üzerine çıkıldığında kapağın açılarak içerideki fazla basıncı atması gerekiyor. Eğer hortum el ile sıkılamayacak kadar sert ise veya hararet seviyesinde iken çok yumuşak ise kapak işlevini yapmıyor demektir. Sizin aracın orijinal kapak basınç değeri ne bilmiyorum fakat Gen2'ler 0.9bar, eğer 1.1 ise 0.9 deneyebilirsiniz. Radyatör kapak yeri bazen balçık tutar, bu da kapağın contasının sıcaklığında etkisi ile yapışmasına neden olabilir. Kapağı çıkartırken yapışma varsa hissedebilirsiniz. Kapağı ve kapak yerini güzelce temizleyip, öyle takın.

    Hava alma işlemi için:
    -Aracı burnu yukarıda olacak şekilde yokuşa park edin. Çok dik bir yokuş olmasına gerek yok biraz eğim olsun yeter.
    -Radyatör kapağını çıkarıp yerine bir huni takın, yalnız huni tam deliğe otursun. Huni dar ise bant ile falan sarın. Tam oturduğuna, kenarlarından su kaçırmadığına emin olun.
    -Hunin içerisine biraz su doldurun, fazla doldurmayın taşar.
    -*** Aracın kaloriferini en yüksek sıcaklığa ayarlayın, yalnız fan kapalı olsun. Hava yüksek bir ihtimal kalorifer peteğinde olduğu için burası önemli.
    -Sonra aracı çalıştırıp, radyatör fanı açılana kadar hafif gaz vererek (2000-2500 devir aralığında) çalıştırın. Fan açtıktan sonra 1-2 dakikadan fazla çalıştırmayın. İçerideki sıvı kaynarsa contalarınız zarar görebilir.
    -Arada bir huniyi kontrol edin, su eksikdikçe ilave yapın.

    Eğer yukarıdaki işlemleri doğru bir şekilde uyguladığınız halde şırıltı sesini duymaya devam ederseniz, bilin ki bir yerde az da olsa bir kaçak vardır. Soğuduğunda sistemde oluşan vakum yüzünden dışarıdan hava alıyordur.

    Umarım bu yazdıklarım, sorunu çözmenize yardımcı olur.
    Nam-ı diğer @fizikCi
    Yeni üyelik, öncekinin şifresini kurtaramadım :(
  • mbd
    Mesajlar: 3
    Kayıt: 13 Mar 2017 20:34
    İsim Soyisim: Mustafa Dilmen
    Arac: 420td
    Meslek: Mekatronik
    Memleket: izmit

    Re: Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen mbd » 24 Mar 2017 14:46

    Söylediklerinizi denedim fakat sorunlar aynen devam etmekte. Silindir kapağından artık şüphelenmiyorum aklıma getimekte istemiyorum belirtlierde zaten yok. Yani söylenen şeyler şunlar motor kapaığı açınca köpürme, yağ çubuğundan hava üfleme vs bunlar araçta yok. Ama bu hortum sertliği beni yola çıkmaya korkutuyor. Birde aracın genlşeme kabı diğer arabalarda nasıl bilmitorum ama ben onu fullesem bile içindeki suyu dışarı sarkan hortumdan damla damla atıyor. Ustaya sormuştum o normal radyatör seviyesinden aşağı alır kendini falan dmeişti kimiside o yedek su deposu full dolu değil eksiltiyorsa sorun var diyor anlamadım sizde durumlar nasıl =?
    Bugün serviste devir daim falan bakılacak duruma göre ilerlemeleri yazacğaım fakat şu hortum sertlikleri sizlerde nasıl ve şu yedek su deposu seviyeniz nasıl acaba ?
  • Kullanıcı avatarı
    thefizikci
    Sessiz
    Sessiz
    Mesajlar: 97
    Kayıt: 30 Tem 2016 14:33
    İsim Soyisim: ömer üstün
    Arac: Gen-2
    Meslek: Yazılımcı
    Memleket: Niğde

    Re: Hararet ve Göğüsten Gelen Sesler

    gönderen thefizikci » 14 Nis 2017 21:58

    Naptınız Mustafa bey, sorunu çözebildiniz mi?
    Nam-ı diğer @fizikCi
    Yeni üyelik, öncekinin şifresini kurtaramadım :(
Cevapla 6 mesaj 1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir